beteendevetenskap

Behöver ta regelbundna pauser när jag pluggar, för att orka hålla mig fokuserad. Så håller på laga mig lite lunch och ger Lovis och Lili frusna köttbullar att gnaga på. 
Lovis har just börjat löpa lite så hon beter sig jättekonstigt, typ går och lägger sig på underliga platser som under skrivbordet i mammas kontor och vägrar ta emot mat (inte köttbullar förstås, det är ju delikatess). Ibland går hon runt med svansen mellan benen och skakar frekvent i kroppen, så jag måste sätta mig ner, ta henne i famnen och nynna lugnande och smeka henne i ungefär 20 minuter innan skakningarna lugnar sig. Bara massa hormoner som spökar. 
 
Det är jobbigt att se henne så, även fast man har en förklaring till det hela. Men snart kommer det lugna sig och om några veckor förmodligen övergå till en skendräktighet. Då brukar hon få för sig att hennes godsedjur är hennes unge och hon ska släpa med den överallt och gå och gömma/beskydda den. Haha alltså det är bara gulligt, för hon bryr sig aldrig annars som leksaker och diverse. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0